Intymna siłownia

Autor: Patryk

Czas czytania: 2 minuty

Intymna siłownia

Tekst ukazał się w magazynie „Uroda Życia”

„Od ich sprawności zależy kondycja kręgosłupa i jakość życia erotycznego. Niestety, większość z nas nie wie, jak je ćwiczyć ani nawet, jak je zlokalizować. Najwyższy czas to zmienić. Zwłaszcza że trening mięśni dna miednicy stał się ostatnio bardzo trendy”.

W magazynie „Uroda Życia” mówiliśmy o tym, jak ważny jest trening mięśni dna miednicy. Żeby wzmacniać mięśnie Kegla (=dna miednicy) musimy umieć je poprawnie zlokalizować oraz napiąć i rozluźnić. Niestety nie jest to tak proste, jak w przypadku bicepsa czy mięśni brzucha. Wymaga to świadomości własnego ciała a także kilku „trafionych” wskazówek, jakich potrafi udzielić nam tylko wykwalifikowany fizjoterapeuta. Fizjoterapia uroginekologiczna (UG) w CRS Clinic jest formą intymnej, kobiecej siłowni a rezultatem podjęcia przez kobiety takiego treningu, może być koniec problemów z bólem kręgosłupa, bolesnymi stosunkami, nietrzymaniem moczu.

Jak wygląda fizjoterapia uroginekologiczna?

Zawsze zaczynamy od dokładnego wywiadu, aby ustalić przyczynę problemu. Następnie sprawdzamy, czy mięśnie są prawidłowo unerwione. Jeśli tak, przystępujemy do nauki ćwiczeń. Bardzo ważna jest umiejętność ich izolowania, tak żeby móc ćwiczyć je selektywnie bez napinania mięśni brzucha czy pośladków jak to często bywa podczas pierwszych prób podejmowanych przez kobiety.

W trudniejszych przypadkach korzystamy z biofeedbacku oraz elektrostymulacji za pomocą dopochwowej elektrody. Wtedy oprócz mięśni, które możemy napiąć samodzielnie i aktywnie, napinają się też te, które mają uszkodzone unerwienie i nie podlegają naszej woli.

Program fizjoterapii uroginekologicznej (UG) w CRS Clinic jest stworzony tak, aby efektywnie wspierać kobiety w okresie okołoporodowym a także menopauzalnym. Naszym celem jest „złamanie” istniejącego tabu ” intymniej siłowni”.

Na co dzień edukujemy oraz wspieramy kobiety, u których przyczyną problemów jest niewydolność mięśni dna miednicy.