Choroba / Przykurcz Dupuytrena

Przyczyna powstania przykurczu Dupuytrena nie jest znana. Wskazuje się na predyspozycje genetyczne – co trzecia osoba, u której zdiagnozowano to schorzenie, ma chorego w rodzinie. Czynniki predysponujące to również mikrourazy okolicy dłoni związane np. z pracą zawodową.

• Przyczyny Bólu
  • Objawy
  • Leczenie

Przyczyna nie jest jasna..

Choroba Dupuytrena związana jest z przykurczem rozcięgna dłoniowego. Może on wystąpić w obrębie włókien podłużnych rozcięgna lub w warstwie poprzecznej rozcięgna. W pierwszym przypadku mamy do czynienia ze zgięciowym przykurczem palców (najczęściej palca małego i serdecznego), w drugim przypadku uwidaczniają się wciągnięcia skóry, zgrubienia, guzki w obrębie całej dłoni i palców.

Choroba dotyka częściej mężczyzn, niż kobiet i ma zazwyczaj cięższy przebieg. Rzadko rozwija się przed 40. rokiem życia. Ma charakter postępujący i powoduje pojawienie się guzków na dłoni i palcach. Wraz z rozwojem schorzenia może dojść do mimowolnego zgięcia palców do wewnątrz dłoni.

Kiedy tracisz funkcję dłoni

Choroba Dupuytrena objawia się bliznowaceniem tkanki podskórnej na stronie dłoniowej ręki. Objawia się to powstawaniem zgrubień i guzków podskórnych, ale również stwardniałych pasm biegnących od dłoni  w kierunku palca czy palców.

Z czasem pasma te poważnie ograniczają funkcję dłoni – Pacjent nie ma możliwości wyprostowania palców i chwycenia przedmiotów.

Dodatkowym objawem występującym w tym schorzeniu jest wzmożona potliwość dłoni.

Małoinwazyjny zabieg zamiast operacji

W mniej zaawansowanych przypadkach wykonujemy mało inwazyjny zabieg tzw. fasciotomii igłowej. Podczas zabiegu lekarz – w warunkach ambulatoryjnych, przy zastosowaniu znieczulenia miejscowego – narzędziem chirurgicznym oddziela pasma zgrubiałej tkanki łącznej. Metoda może być wykorzystana jako próba leczenia nieoperacyjnego, a u części Pacjentów jako optymalna ścieżka leczenia.

Metoda ta jest skuteczną techniką minializującą przykurcz bez konieczności wykonania operacji.

Przyczyna nie jest jasna..

Kiedy tracisz funkcję dłoni

Dodatkowym objawem występującym w tym schorzeniu jest wzmożona potliwość dłoni.

Małoinwazyjny zabieg zamiast operacji

Nasi specjaliści leczący to schorzenie

• lek. Maciej Bazała

Już na wczesnym etapie szkolenia specjalizacyjnego zainteresował się chirurgią ręki, która stała się obszarem jego wyjątkowych kompetencji.

Podczas praktyki klinicznej zdobył szerokie doświadczenie w leczeniu schorzeń kończyny górnej.

Jako jeden z nielicznych specjalistów w Polsce wykonuje zabieg fasciotomii igłowej u Pacjentów z chorobą/ przykurczem Dupuytrena.

Twoje płatności w CRS Clinic mogą być odroczone

Pobierz tutaj 6-cyfrowy kod z limitem do 5.000 zł, dzięki któremu możesz odłożyć płatność o miesiąc (za darmo!) lub rozłożyć spłatę na raty.

Już teraz skorzystaj z naszych usług, zapłać później. Zachowaj kod i użyj go w naszej rejestracji podczas płatności.

Zadzwoń   516 167 506    jeśli chcesz uzyskać więcej informacji o odroczonej płatności w CRS Clinic.

Co mówią Pacjenci, którzy wyleczyli się w CRS Clinic?

• Zdzisław Bernacik

Zanim trafiłem do tej Kliniki CRS długo i bezskutecznie szukałem pomoc w innych placówkach w sprawie guzów na ręce. W CRS Clinic Pan doktor – lekarz ze specjalizacją chirurgii ręki już na pierwszej wizycie i bez problem zdiagnozował rodzaj guzów na mojej ręce. Następnie bardzo dokładnie wyjaśnił na czym polega i jak przebiega leczenie operacyjne takich guzów. Gorąco polecam Pan doktora.
  • Marzanna Remiszewska

Każda wizyta u Pana doktora przebiega bardzo miło i rzeczowo. Bardzo empatyczne podejście do pacjenta . Bardzo polecam Pana doktora !!!!
  • Zdzisław Machowiec

Super lekarz wielki fachowiec sympatyczny potrafi rozmawiać z pacjentem serdecznie polecam Pozdrawiam
  • Róża Okińska

Do Pana Doktora trafiłam z polecenia innego lekarza. Miałam kłopoty z zespołem kanału łokciowego I wykonany zabieg operacyjny. Dr Bazała jest wspaniałym lekarzem i cudownym człowiekiem. Obecnie mam nadal kłopoty z nadgarstkiem i będę miała zabieg operacyjny, ale nie czuję leku..Dr.wytłumaczył dokładnie na czym polega zabieg. Mam całkowite zaufanie do Dr Bazały, to jeden z najlepszych chirurgów ręki i szczerze polecam Pana Doktora z problemami ręki.
  • Radosław Wójcik

Korzystałem wcześniej z innych klinik dopóki nie trafiłem do CRS i uważam, ze nie ma lepszego miejsca. Dr. Maciej Bazała to świetny specjalista od chirurgii reki, profesjonalne podejście do pacjenta. Wszystko tłumaczy szczegółowo i konkretnie. Jestem szczęśliwy, ze trafiłem na Dr. Macieja. Panie z recepcji bardzo mile i zawsze uśmiechnięte. Kontakt na bardzo wysokim poziomie. Jak najbardziej POLECAM CRS.
Więcej historii naszych Pacjentów