Łokieć tenisisty

Przewrotnie do nazwy na to schorzenie cierpią częściej osoby mniej aktywne niż sportowcy. „Łokciem tenisisty” określa się chorobę ścięgien mięśni prostowników nadgarstka – lub chorobę ich przyczepu (entezopatię) do kości ramiennej. W praktyce ból w tym miejscu może mieć różne przyczyny, które możemy potwierdzić lub wyeliminować w badaniu USG.

• Przyczyny Bólu
  • Objawy
  • Leczenie

Przyczyną rzadko jest gra w tenisa..

Bezpośrednią przyczyną wystąpienia dolegliwości bólowych mogą być powtarzalne ruchy nadgarstka i utrzymywanie go w niefizjologicznym ustawieniu przez długi czas. W pierwszym przypadku mamy często do czynienia z osobami, które w pracy zawodowej wykonują tzw. monoruchy – powtarzane, wykonywane w bardzo dużych ilościach takie same ruchy dłoni i nadgarstka. W drugim przypadku typowym Pacjentem jest osoba wykonująca pracę na komputerze. W tym przypadku ustawienie dłoni i nadgarstka jest na tyle niefizjologiczne, że powoduje to mocne przeciążenie mięśni i ścięgien.

Dysfunkcji łokcia często towarzyszy problem barku – przebyty uraz czy zadawnione przeciążenie. Tego typu problemu mogą powodować odruchowe oszczędzanie barku co z kolei predysponuje do przeciążeń w obrębie łokcia.

Obecnie coraz częściej, jako czynnik wyzwalający objawy, bierze się pod uwagę występowanie u tych chorych uogólnionego czynnika zapalnego w organiźmie związanego np z dużym stężeniem prozapalnych składników diety.

Gdy nie można uścisnąć dłoni drugiej osoby

Większość pacjentów zgłasza dolegliwości bólowe zlokalizowane po bocznej stronie stawu łokciowego. Czasami dolegliwości są promieniujące wzdłuż mięśni prostowników w kierunku nadgarstka. Najczęściej Pacjent jest w stanie precyzyjnie wskazać „ognisko” bólu, które znajduje się na kości z boku łokcia, tuż pod skórą.

W stanie ostrym ból łokcia może objawiać się praktycznie przy każdym, dowolnym ruchu dłonią i nadgarstkiem. Ból może utrudniać zarówno normalne funkcjonowanie w domu jak i pracę zawodową czy aktywność sportową. Z czasem dolegliwości się obniżają i występują tylko przy mocniejszym napięciu mięśni.

Leczenie musi być precyzyjne

W badaniu USG określamy stan zaawansowania zmian chorobowych. Wykluczamy bądź potwierdzamy występowanie uszkodzeń strukturalnych i degeneracyjnych w obrębie samych ścięgien prostowników nadgarstka i ich przyczepu do kości (entezopatia). Zastosowanie funkcji doppler  badającej przepływu krwi w obszarze dysfunkcji daje nam informację na temat aktywności czynników zapalnych w tym obszarze. W zależności od otrzymanych danych lekarz – już w trakcie pierwszej konsultacji – może wdrożyć precyzyjne leczenie w postaci zabiegu sonochirurgicznego. W zależności od stanu Pacjenta może to być zabieg przeciwzapalny lub regenerujący uszkodzona tkankę.

Po wyeliminowaniu stanu zapalnego i rozpoczęciu się procesów naprawczych Pacjent rozpoczyna współpracę z fizjoterapeutą. Praca z rehabilitantem ma na celu poprawę biomechaniki ruchu i zwiększenie świadomości w zakresie ergonomii pracy.

Przyczyną rzadko jest gra w tenisa..

Gdy nie można uścisnąć dłoni drugiej osoby

Leczenie musi być precyzyjne

Nasi specjaliści leczący to schorzenie

• lek. Mateusz Przybycień

Zajmuję się leczeniem zachowawczym i operacyjnym schorzeń narządu ruchu oraz kręgosłupa. Pracuję jako chirurg ortopeda w Klinice Traumatologii i Ortopedii Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie. Szczególnym obszarem mojej specjalizacji jest sonochirurgia. Sonochirurgia to tzw. zabiegi małoinwazyjne wykonywane pod kontrolą aparatu ultrasonograficznego (USG).

Twoje płatności w CRS Clinic mogą być odroczone

Pobierz tutaj 6-cyfrowy kod z limitem do 5.000 zł, dzięki któremu możesz odłożyć płatność o miesiąc (za darmo!) lub rozłożyć spłatę na raty.

Już teraz skorzystaj z naszych usług, zapłać później. Zachowaj kod i użyj go w naszej rejestracji podczas płatności.

Zadzwoń   516 167 506    jeśli chcesz uzyskać więcej informacji o odroczonej płatności w CRS Clinic.

Co mówią pacjenci, którzy wyleczyli łokieć w CRS Clinic?

• Andrzej Żulczyk

Ból łokcia, który uniemożliwiał pracę
    Bardzo długo borykałem się z bólem łokcia, który uniemożliwiał mi pracę. Jestem operatorem maszyn, w moim zawodzie liczy się precyzja, nie mogę pozwolić sobie na to, że ręka jest niesprawna. Poza tym uwielbiam jeździć na motorze, podrywać przednie koło do góry 🙂 A to niestety prawa ręka, od gazu….Próbowałem naprawdę wielu rozwiązań, żeby sobie pomóc ale nic nie przynosiło dobrych rezultatów. Lekarz w CRS zbadał łokieć i nawet nadgarstek tej ręki, wykonał USG i zaproponował, że w moim przypadku, po podaniu osocza bogatopłytkowego najlepiej będzie usztywnić jeszcze rękę w gipsie dla uzyskania pożądanych rezultatów. W czasie jednej wizyty podał osocze i założył gips. Po kilku tygodniach zgłosiłem się na kontrolę. Do tej pory czuję się dobrze. Ręka działa jak należy, cały czas pracuję. Dziękuję za indywidualne podejście.
  • Małgorzata Pielka

Wielokrotnie już korzystałam z usług specjalistów z CRS – zawsze jestem zadowolona, każda z osób podeszła do mnie kompleksowo i indywidualnie. Dodatkowo obsługa jest bardzo miła i zawsze pod ręką 🙂
  • Beata Lenart

Bardzo przyjemne Panie w recepcji, miła obsługa. Lekarz przyjmujący to profesjonalista, który poświęca czas przede wszystkim pacjentowi. Zdecydowanie polecam.
  • Piotr Hawliczek

Bardzo miło, fachowo oraz punktualnie. Możemy spodziewać się rzetelnego podejścia oraz informacji ważnych w poradzeniu sobie z dolegliwością. Dokładnego zbadania dolegliwości. Polecam każdemu, kto szuka dobrej pomocy w dojściu do zdrowia, a o to nam chodzi.
Więcej historii naszych Pacjentów