Łokieć golfisty

To choroba ścięgien mięśni zginających nadgarstek lub ich przyczepu do punktu kostnego (entezopatia) po przyśrodkowej stronie łokcia.  Pojawienie się tego problemu najczęściej dotyczy osób, które w pracy przeciążają tę grupę mięśni. Czasami przyczyną dolegliwości jest zaburzenie pracy nerwu łokciowego przebiegającego w bezpośrednim sąsiedztwie.

• Przyczyny Bólu
  • Objawy
  • Leczenie

Nie tylko golf

Czysta postać łokcia golfisty powiązana jest z mikroprzeciążeniami przyczepu ścięgien mięśni zginaczy nadgarstka do nadkłykcia przyśrodkowego kości ramiennej (entezopatia).  Raczej jest to związane z powtarzalnymi ruchami lub statyczną, niefizjologiczną pozycją nadgarstka niż jednorazowym przeciążeniem tej okolicy. W diagnostyce tego problemu zwracamy uwagę na specyficzną anatomię tego miejsca: w bezpośrednim sąsiedztwie przyczepu ścięgien zginaczy nadgarstka znajduje się nerw łokciowy. Jest on usytuowany w specjalnym zagłębieniu kostnym tzw. „rowku dla nerwu łokciowego” kości ramiennej i jest w nim stabilizowany/ otoczony małymi więzadłami. Zaburzenia przesuwalności nerwu w tym miejscu, na przykład z powodu przerostu tych więzadełek, mogą powodować podobne objawy.

Kiedy nie możesz otworzyć drzwi..

Łokieć golfisty objawia się bólem w obrębie nadkłykcia przyśrodkowego kości ramiennej. Jest on wywoływany najczęściej przez dotyk, ucisk oraz przez ruch pronacji w przedramieniu, zgięcia w nadgarstku i przez zaciskanie dłoni w pięść. Dodatkowo objawia się obniżeniem siły chwytu. Często pierwszym zauważalnym przez Pacjenta objawem jest tkliwość tej okolicy i dyskomfort przy opieraniu łokcia na twardszym podłożu.

Sonochirurgia i ćwiczenia

Skuteczne leczenie, w przypadku łokcia golfisty, często oznaczać będzie początkowe wykonanie precyzyjnego zabiegu sonochirurgicznego. Zabieg może być wykonany w celu zmniejszenia stanu zapalnego, obniżenia poziomu bólu bądź pobudzenia tkanki do procesów naprawczych. Pobudzenie procesów naprawczych czyli niejako „zmuszenie” tkanki do autogojenia to główny cel w leczeniu większości Pacjentów, którzy funkcjonują z tą dysfunkcją od dłuższego czasu. Osiągnąć to można tylko poprzez bezpośrednią, sonochirurgiczną ingerencję w zmienioną chorobowo tkankę.

Pacjent odpowiednio „przygotowany” przez zabieg sonochirurgiczny trafia pod opiekę fizjoterapeuty. Dopiero pod wpływem odpowiednio dobranych ćwiczeń i obciążeń „nowa” tkanka formuje się prawidłowo.

Nie tylko golf

Kiedy nie możesz otworzyć drzwi..

Sonochirurgia i ćwiczenia

Nasi specjaliści leczący to schorzenie

• lek. Mateusz Przybycień

Zajmuję się leczeniem zachowawczym i operacyjnym schorzeń narządu ruchu oraz kręgosłupa. Pracuję jako chirurg ortopeda w Klinice Traumatologii i Ortopedii Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie. Szczególnym obszarem mojej specjalizacji jest sonochirurgia. Sonochirurgia to tzw. zabiegi małoinwazyjne wykonywane pod kontrolą aparatu ultrasonograficznego (USG).

Twoje płatności w CRS Clinic mogą być odroczone

Pobierz tutaj 6-cyfrowy kod z limitem do 5.000 zł, dzięki któremu możesz odłożyć płatność o miesiąc (za darmo!) lub rozłożyć spłatę na raty.

Już teraz skorzystaj z naszych usług, zapłać później. Zachowaj kod i użyj go w naszej rejestracji podczas płatności.

Zadzwoń   516 167 506    jeśli chcesz uzyskać więcej informacji o odroczonej płatności w CRS Clinic.

Co mówią pacjenci, którzy wyleczyli łokieć w CRS Clinic?

• Andrzej Żulczyk

Ból łokcia, który uniemożliwiał pracę
    Bardzo długo borykałem się z bólem łokcia, który uniemożliwiał mi pracę. Jestem operatorem maszyn, w moim zawodzie liczy się precyzja, nie mogę pozwolić sobie na to, że ręka jest niesprawna. Poza tym uwielbiam jeździć na motorze, podrywać przednie koło do góry 🙂 A to niestety prawa ręka, od gazu….Próbowałem naprawdę wielu rozwiązań, żeby sobie pomóc ale nic nie przynosiło dobrych rezultatów. Lekarz w CRS zbadał łokieć i nawet nadgarstek tej ręki, wykonał USG i zaproponował, że w moim przypadku, po podaniu osocza bogatopłytkowego najlepiej będzie usztywnić jeszcze rękę w gipsie dla uzyskania pożądanych rezultatów. W czasie jednej wizyty podał osocze i założył gips. Po kilku tygodniach zgłosiłem się na kontrolę. Do tej pory czuję się dobrze. Ręka działa jak należy, cały czas pracuję. Dziękuję za indywidualne podejście.
  • Piotr Wróbel

Dziękuję za profesjonalne potraktowanie mojej wizyty. Mam przekonanie że dokonałam bardzo dobrego wyboru chcąc usprawnić swoje możliwości ruchowe.
  • Lena Alekyeyenko

Bardzo dobra placówka. Polecam całym sercem usługi CRS Clinic !!!! Profesjonalna obsługa oraz odpowiednie podejście do pacjenta.
  • Katarzyna Maskalan

Profesjonalne podejście do pacjentów zarówno lekarzy i rehabilitantów jak i obsługi administracyjnej. Zdecydowanie polecam!
Więcej historii naszych Pacjentów