Zapalenie ścięgna lub kaletki

Istnieją różne sposoby zmniejszania stanu zapalnego tkanek.  Można zastosować doustne leki przeciwzapalne, których uogólnione działanie może nie przynieść pożądanego efektu. Można – jak najbardziej słusznie – próbować likwidować przyczynę podrażnienia poprzez wprowadzenie odpowiednich ćwiczeń i programu rehabilitacji. Niestety wymaga to dłuższego czasu. My proponujemy rozwiązanie szybkie i skuteczne – wykonanie precyzyjnego zabiegu sonochirurgicznego pod kontrolą USG. Dzięki temu efekt przeciwzapalny i przeciwbólowy osiągamy bardzo szybko. Pozwala to zwiększyć aktywność Pacjenta i wdrożyć ćwiczenia wzmacniające tkankę.

• Przyczyny Bólu
  • Objawy
  • Leczenie

Przeciążenie tkanek

Poza przypadkami gdzie stan zapalny rozwija się w wyniku bezpośredniego urazu przyczyną jego pojawienia się jest przeciążenie mechaniczne. Oznacza to, że określone ścięgno czy kaletka – niezależnie od lokalizacji – wykonuje pracę „ponad swoje siły”. W takim wypadku stan zapalny oraz zwykle występujący jednocześnie ból jest wyraźnym komunikatem: zaczynam chorować – jeśli nie rozpoczniesz leczenia będzie coraz gorzej!

Ból czasem ostry, czasem rozlany

Choć występujący stan zapalny można rozpoznać z uwagi na pojawienie się kilku czynników to jednak dla Pacjenta najważniejszym z nich jest wystąpienie objawów bólowych. Należy zaznaczyć, że charakter bólu może być różny. W stanie ostrym będzie to zapewne ostry ból występujący zwykle podczas poruszania danym stawem czy mięśniem. Ból ten może być bardzo silny – może wręcz uniemożliwiać wykonanie normalnego ruchu. W stanie chronicznym dolegliwości bólowe mogą pojawiać się i całkowicie lub w stopniu znacznym zanikać – ich występowanie czy intensywność może być związana tylko z mocniejszym przeciążeniem danej struktury.

Inne objawy – niewidoczne dla Pacjenta – są najczęściej doskonale widoczne podczas badania USG. Do typowych obrazów stanu zapalnego ścięgna lub kaletki zaliczamy: obrzęk tkanki, wysięk w pochewce ścięgna, wzmożony przepływ krwi w tej okolicy.

Nie leczony stan zapalny może prowadzić do poważnych następstw np.: uszkodzenia struktury ścięgna czy zarostowych zmian wewnątrz kaletki.

Precyzyjne działanie pod kontrolą USG

Leczenie stanu zapalnego w obrębie ścięgna czy kaletki może przyjmować różne formy np.: doustnych leków przeciwzapalnych (działających ogólnoustrojowo).

W naszej praktyce przyjęliśmy postępowanie, które przynosi bardzo dobry i szybki efekt. Problem jest diagnozowany na pierwszej wizycie u ortopedy – podczas konsultacji wykonywane jest również badanie USG, które potwierdza wstępne rozpoznanie. Na tej samej konsultacji – za zgodą Pacjenta i przy braku przeciwwskazań – wykonywany jest przeciwzapalny zabieg sonochirurgiczny. Zabieg przeprowadzany jest pod kontrolą USG, dzięki czemu jest bardzo precyzyjny – lek trafia dokładnie w miejsce toczącego się stanu zapalnego.

Efekt działania leku jest widoczny w przeciągu kilku godzin po zabiegu i rozwija się przez kolejne dni. Dzięki takiej procedurze Pacjent może lepiej funkcjonować w życiu codziennym, a zniesienie dolegliwości otwiera możliwości wprowadzenia specjalistycznej rehabilitacji. Program rehabilitacji ma za zadanie poprawę mechaniki ruchu tak żeby nie dopuścić do kolejnego przeciążenia tkanek.

Przeciążenie tkanek

Ból czasem ostry, czasem rozlany

Precyzyjne działanie pod kontrolą USG

Nasi specjaliści leczący to schorzenie

• Jan Kowalski

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. At vero eos et accusam et justo duo dolores et ea rebum. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet.
    Praesent diam purus, bibendum sit amet pretium at, facilisis ac turpis. Suspendisse id porttitor nunc. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Quisque odio leo, dictum ac urna quis, faucibus maximus dolor.

• Jan Kowalski

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit est ullamcorper, dui venenatis rutrum at tortor litora mattis sapien. Ridiculus varius velit malesuada sagittis non pharetra sollicitudin ullamcorper, augue venenatis integer ligula viverra netus purus. Mi magnis erat sodales sagittis etiam tellus accumsan potenti, eu facilisi faucibus fermentum posuere iaculis. Ornare volutpat tristique taciti vitae rhoncus magna, augue eu purus fusce fermentum himenaeos senectus, erat magnis integer curae convallis. Eu iaculis semper scelerisque arcu lobortis orci varius lacinia egestas ut cubilia aenean mus, cursus porttitor malesuada rutrum vel duis commodo dui fringilla enim interdum vitae nisi sollicitudin, quis nibh tellus phasellus sem ridiculus molestie tempor aptent a volutpat justo.

Link

Przewagi zabiegu sonochirurgicznego nad leczeniem operacyjnym

• Precyzja

Zabiegi wykonywane pod kontrolą USG

• Szybkość

Zabieg trwa krótko, ze znieczuleniem miejscowym

• Skuteczność

Radykalne lub całkowite zmniejszenie bólu

• Bezpieczeństwo

Bez jakichkolwiek skutków ubocznych

• Niski koszt

Ułamek ceny zabiegu operacyjnego

Co mówią pacjenci po leczeniu tego schorzenia?

• Imię i nazwisko

Wyleczone schorzenie
Co mówią pacjenci po leczeniu tego schorzenia?