Zwyrodnienie stawu biodrowego – leczenie

Podstawowym problemem skutecznego leczenia w chorobie zwyrodnieniowej stawu biodrowego jest zbyt późny czas zgłoszenie się do doświadczonego specjalisty. Uważa się, że specjalistyczna rehabilitacja podjęta we właściwym czasie może skutecznie zwolnić rozwój zmian zwyrodnieniowych, utrzymać Pacjenta przez długi czas w dobrej kondycji z możliwością aktywnego funkcjonowania oraz radykalnie odsunąć w czasie ewentualną decyzję o zabiegu endoprotezoplastyki stawu biodrowego.

Ze względu na model leczenia i postępowanie kliniczne dzielimy Pacjentów na 2 grupy:

• Wczesne zmiany zwyrodnieniowe biodra
  • Model leczenia:
    • specjalistyczna konsultacja lekarska połączona z badaniem ultrasonograficznym (USG)30 minutowa konsultacja, w czasie której lekarz – specjalista ortopedii i traumatologii narządu ruchu – przeprowadza badanie kliniczne, analizuje badania dodatkowe (RTG, RM) oraz wykonuje USG stawu biodrowego i okolicznych tkanek aby wykluczyć inne przyczyny dolegliwości.W CRS Clinic oferujemy Pacjentom kompleksowe podejście jednego specjalisty, który przeprowadza badanie kliniczne następnie przeprowadza badanie USG i w razie potrzeby, na tej samej wizycie, wykonuje zabieg sonochirurgiczny – Pacjent nie jest przesyłany od specjalisty do specjalisty. Dzięki takiej wyjątkowej organizacji Pacjent może poczuć się zaopiekowany i bezpieczny w procesie leczenia.
    • specjalistyczna rehabilitacjaPrzy wczesnych zmianach zwyrodnieniowych specjalistyczna, właściwie przeprowadzona rehabilitacja może radykalnie podwyższyć poziom sprawności Pacjenta. Nasi fizjoterapeuci mają zarówno niezbędne doświadczenie w prowadzeniu Pacjentów z tym schorzeniem jak i wsparcie zespołu lekarzy w kluczowych momentach procesu leczniczego.
    • zabieg sonochirurgicznyLeczymy Pacjentów skutecznie – w razie potrzeby proces rehabilitacji wspomagany jest przez wykonanie zabiegów sonochirurgicznych w celu regeneracji lub odżywienia powierzchni stawowych. Na tym etapie zabiegi sonochirurgiczne ograniczaja się z reguły do podania do stawu leków, kwasów hialurynowych lub osocza bogatopłytkowego pod uważną i stałą kontrolą USG. Gwarantuje to precyzję wykonania iniekcji co jest sprawą kluczową.
    • zabieg sonochirurgiczny – KRIOLEZJAW przypadku uporczywych i utrzymujących się dolegliwości bólowych możemy Pacjentowi zaproponować zabieg kriolezji. Podczas kriolezji lekarz zamraża zakończenia nerwowe nerwów odpowiedzialnych za wywoływanie bólu w stawie biodrowym. Zabieg nie uszkadza fizycznie nerwu – nerw regeneruje się w zależności od indywidualnych właściwości – przez około 12 miesięcy i przez taki czas Pacjent nie odczuwa bólu. Po tym czasie, w razie powrotu objawów, zabieg można powtórzyć.

• zaawansowane zmiany zwyrodnieniowe biodra
  • Model leczenia:
    • zabieg sonochirurgiczny – KRIOLEZJA
    • W przypadku zaawansowanych zmian zwyrodnieniowych proces leczenia rozpoczynamy od zabiegu kriolezji. Celem przeprowadzenia zabiegu jest pozbycie się dolegliwości bólowych, które uniemożliwiają normalne funkcjonowanie. Bezpośrednio po zabiegu Pacjent odczuwa ulgę – dolegliwości radykalnie się zmniejszają a w wielu przypadkach całkowicie ustępują. Pacjent nie odczuwa swoich typowych objawów bólowych dzięki czemu przestaje obawiać się wykonywania kończyną ruchów. Staje się mozliwe chodzenie na większy dystans, poprawia się wzorzec chodu.

Likwidacja bólu i obawy przed bólem, poprzez wykonanie zabiegu kriolezji, stwarza możliwość wdrożenia rehabilitacji i ćwiczeń, które do tej pory nie były możliwe do wykonania.

– specjalistyczna rehabilitacja

Po ustąpieniu dolegliwości otwierają się możliwości rozruszania stawu biodrowego. Poprzez terapię manualną i dopasowane indywidualnie ćwiczenia doświadczony fizjoterapeuta jest w stanie poprawić zakres ruchomości biodra oraz udoskonalić sposób poruszania się co ma zarówno walory estetyczne jak i funkcjonalne. Warto przypomnieć, że podczas wykonywania ruchów w stawie dochodzi do smarowania i odżywiania powierzchni stawowych, a więc jest to szansa na polepszenie stanu chrząstki stawowej.

Chcesz umówić się na konsultację z naszym specjalistą?

Zadzwoń do nas lub wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą!