Masaż / Terapia Shiatsu

Masaż/ Terapia Shiatsu uwalnia ciało od bólu i dyskomfortu, który powstaje wskutek wzmożonego napięcia mięśniowego u osób obciążonych długotrwałym stresem i przemęczeniem. Pomaga pozbyć się przewlekłych dolegliwości bólowych dając wyciszenie niechcianych objawów.

Przywraca właściwy przepływ energii życiowej w ciele, odblokowuje i odbudowuje zatkane lub zniszczone kanały energetyczne, podnosi wibracje na poziomie ciała, emocji i umysłu, wspomaga procesy samouzdrawiania.

Połączenie pracy zespołu lekarza i fizjoterapeuty z pracą terapeuty Shiatsu pozwala nam osiągnąć równowagę organizmu i przyspieszyć proces powrotu do zdrowia. Terapia Shiatsu prowadzona jest w sposób, który determinują potrzeby Pacjenta. Z sukcesem wspomaga pracę fizjoterapeuty ortopedycznego, stomatologicznego oraz uroginekologicznego.

Na czym polega terapia Shiatsu?

Shiatsu nazywane jest “akupunkturą bez igieł” lub akupresurą. Zawiera w sobie elementy terapii manualnej – wykorzystuje metodę ucisku za pomocą kciuków, palców, całych dłoni a czasami łokci i kolan. Podczas terapii pojawiają się różnorodne techniki rozciągania i rotacji ciała, by zredukować psychiczny i mięśniowy „opór” ciała. Terapeutka pracuje z ogromną dozą cierpliwości i skupienia oczekując odpowiedzi subtelnej energii Qi Pacjenta.

W zależności od wskazań medycznych oraz zmian energii Qi w ciele Pacjenta, terapeutka stosuje różnorodne techniki, które mogą obejmować całe ciało, głowę lub tylko twarz. Każda terapia poprzedzona jest rozmową, która jest częścią badania pacjenta wg Medycyny Chińskiej. Diagnoza oparta jest na filarach Medycyny Chińskiej, mi.in: dotyku, oglądaniu (np. języka) i słuchaniu.

Do terapii Shiatsu obejmującej tułów i kończyny mogą być wprowadzone dodatkowe elementy autorskiej pracy Terapeutki jak:

• szczotkowanie ciała
  • szczotkowanie głowy/twarzy
  • masaż twarzy
  • masaż głowy
  • aromaterapia

Szczotkowanie ciała, głowy i twarzy na sucho ma głębokie działanie relaksacyjne. Jest wyjątkowo skuteczne w niwelowaniu napięć w okolicy stawów skroniowo- żuchwowych i karku przez co działa przeciwbólowo. Znacząco poprawia zdolności poznawcze i koncentrację.

Techniki masażu twarzy i głowy mają działanie bardzo mocno rozluźniające co powoduje, że skutecznie wpływają na pozbycie się napięciowych bólów głowy, karku oraz szyi a także na rozluźnienie mięśni żwaczy.

Zastosowanie specjalistycznych, leczniczych olejów zapachowych doTerra dodatkowo wzmacnia działanie przeciwbólowe oraz wprowadza w głęboki relaks podczas zabiegu.

* do autorskich elementów pracy z ciałem używamy wyłącznie szczotek z naturalnego włosia oraz naturalnych olejów doTerra i culumnatura.

Zalecenia do masażu (terapii)  Shiatsu:

• migreny i bóle głowy
  • bóle i napięcia ciała wywołane stresem
  • przemęczenie
  • napięcia emocjonalne
  • bezsenność, zmęczenie
  • problemy trawienne
  • Shiatsu jako element wspierający, zwiększający efektywność fizjoterapii ortopedycznej, stomatologicznej i uroginekologicznej

Przeciwwskazania do masażu (terapii)  Shiatsu:

• pierwszy trymestr ciąży
  • stany zapalne, osłabienie organizmu, gorączka
  • osteoporoza