Rafał Mikusek – ortopeda traumatolog

Rafał Mikusek

Specjalizuje się w chirurgii rekonstrukcyjnej narządu ruchu, w szczególności w endoprotezoplastyce stawów i medycynie sportowej.

Samodzielnie przeprowadził około 4300 operacji, w tym ponad 3300 operacji z zakresu ortopedii, w tym m.in.:

• 660 artroskopii stawu kolanowego
  • 510 rekonstrukcji więzadeł krzyżowych*
  • 390 endoprotez biodra
  • 320 endoprotez kolana
  • 265 artroskopii barku
  • 360 operacji haluksów
  • 480 operacji ręki
  • 360 operacji stopy i stawu skokowego

* dr specjalizuje się w operacyjnej naprawie uszkodzeń więzadła krzyżowego przedniego (ACL – Anterior Cruciate Ligament) metodą INTERNAL BRACE. Jest to nowoczesna technika, dzięki której pacjent dużo szybciej wraca do zdrowia w porównaniu z klasycznym przeszczepem. Kończyna nie jest osłabiana mechanicznie przez pobranie dodatkowego ścięgna do przeszczepu jak w tradycyjnych metodach. Zabieg polega na przyszyciu zerwanego więzadła do miejsca, z którego zostało oderwane. Do czasu wygojenia więzadło zabezpieczone jest wewnętrzną ortezą (taśmą Internal Brace). Pozwala ona uzyskać, zaraz po operacji, dużą wytrzymałość naprawionego więzadła umożliwiając szybką rehabilitację. Technika ta jest z powodzeniem wykorzystywana nawet u wysoko wyczynowych sportowców.

Reszta przeprowadzonych zabiegów (ponad 900) obejmowała zakres chirurgii urazowej. Asystował do ok. 1500 operacji z zakresu ortopedii i traumatologii. Rocznie samodzielnie wykonuje ok. 350 operacji, między innymi: endoprotezoplastyki stawu biodrowego i kolanowego, endoprotezoplastyki rewizyjne  stawu biodrowego i kolanowego, operacje rekonstrukcyjne stopy (haluksy), artroskopie, rekonstrukcje WKP, operacje niestabilności stawu ramiennego i uszkodzenia stożka rotatorów, osteotomie stawu bliższego końca piszczeli, operacje zespołu cieśni kanału nadgarstka i zespołu rowka nerwu łokciowego, palce strzelające zespolenia wg. AO, gwoździowanie śródszpikowe.

Przeprowadza operacje w ramach NFZ i komercyjnie. Przyjmuje pacjentów również w j.angielskim.

Rafał Mikusek jest członkiem Polskiego Towarzystwa Ortopedycznego i  Traumatologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Chirurgii Artroskopowej. Był instruktorem osteosyntezy na kursach Sekcji  Osteosyntezy Polskiego Towarzystwa Ortopedycznego i  Traumatologicznego, a także instruktorem na kursach Stryker Trauma Academy oraz na kursach Polskiego Towarzystwa Chirurgii Artroskopowej.

Swoją wiedzę i umiejętności na bieżąco pogłębia uczestnicząc w licznych kursach i szkoleniach w kraju i za granicą

OPINIE ZE ZNANEGO LEKARZA

ZAPISZ SIĘ NA WIZYTĘ