Lekarze ortopedzi

lek. med. Maciej Bazała – ortopeda

Specjalista ortopedii i traumatologii narządu ruchu

Ukończył studia na II Wydziale Lekarskim Akademii Medycznej w Warszawie.

Już na wczesnym etapie szkolenia specjalizacyjnego zainteresował się chirurgią ręki, która stała się obszarem jego szczególnej kompetencji. Pomagając na co dzień licznym chorym w Klinice

zdobył duże doświadczenie praktyczne w leczeniu szerokiego zakresu schorzeń kończyny górnej.

Wykonuje m.in. operacje:

– w przypadkach świeżych uszkodzeń urazowych, obejmujące naprawę nerwów, ścięgien, zespalanie kości

– odtwórcze: naprawy wtórne nerwów, mikrochirurgiczne rekonstrukcje przeszczepami, transfery i przeszczepy ścięgien, plastyki skóry, odtwarzanie wielotkankowych ubytków kończyny górnej

– pierwotne operacyjne leczenie świeżych złamań kości łódeczkowatej z użyciem śrub kompresyjnych oraz zabiegi rekonstrukcyjne, z wykorzystaniem wolnych przeszczepów kości i unaczynionych płatów kostnych

– odbarczenia nerwów kończyny górnej i dolnej w zespołach uciskowych (kanał łokciowy, kanał Guyona, kanał nadgarstka, kanał stępu, zespół przedniego kanału stępu)

– w przypadkach zwyrodnienia I stawu śródręczno-nadgarstkowego (ryzartroza) – trapeziektomia, plastyki ścięgniste, protezoplastyka

– guzów tkanek miękkich i kości (np. wycięcie chrzęstniaków i wypełnienie materiałem kościozastępczym)

– w chorobach przewlekłych – przykurcz Dupuytrena, zawężające zapalenia pochewek ścięgnistych (palce „zatrzaskujące”, choroba de Quervaina, ganglion itp.)

Jest pracownikiem naukowym Kliniki Ortopedycznej I Wydziału Lekarskiego WUM, szkoli studentów i lekarzy, jest autorem publikacji w czasopismach naukowych i doniesień konferencyjnych.

Umów się na wizytę do dr Macieja Bazały